Vanliga frågor
Här samlar vi de vanligaste frågorna kring KiD-konto.
Som prenumerant på våra nyhetssajter eller våra tidningar så behöver du vara inloggad för att få tillgång till allt som du får genom din prenumeration. Men ditt KiD-konto används även på flera tjänster som är kopplade till NTM-koncernen. Bland annat Jobb.plus där du kan skapa bevakningar och registrera ditt CV genom ett KiD-konto.
Om du köper en prenumeration på våra sajter så skapas ett KiD-konto automatiskt upp till dig. Dina inloggningsuppgifter erhåller du till den mailadress du anger vid ditt köp. Om du vill skapa upp ett KiD-konto utan att göra ett köp så kan du skapa ett konto här.
För att få tillgång till alla digitala tjänster måste du som står för betalningen av prenumerationen koppla ihop ditt digitala användarkonto med din prenumeration. Det gör du enkelt i den nyhetssajtens kundservice – under fliken ”Prenumeration”. Exempel: Gå till Corren.se och klicka på ”Prenumerationsikonen” balken högst upp. Gå till: Prenumeration, klicka sedan på min prenumeration och därefter koppla prenumeration, följ sedan anvisningarna. (här behöver du uppgifterna som står på din faktura eller på ditt välkomstbrev som du fått via e-post)
Ja, eftersom ert hushåll prenumererar kan hushållets medlemmar (max 5 st) skapa ett familjekonto och erhåller då alla tjänster i er prenumeration. Man kan dock bara dela sin prenumeration till de som bor i samma hushåll som du själv och då får den du delar till tillgång till allt som ingår i din prenumeration. Så här gör du: 1.) Logga in som prenumerant, gå till mina sidor, välj familjemedlem. Klicka på dela. Fyll i de uppgifter som krävs till den du vill dela till. Klicka därefter på Skicka inbjudan. 2.) En förfrågan skickas till familjemedlemmens e-post. Denne följer sedan instruktionerna i mailet. Om du inte kan bjuda in 1) Kontrollera att du har en prenumeration kopplad till ditt huvudkonto du skickar inbjudan från. Det gör du här i kundservice. Gå in på fliken "prenumeration" sedan på fliken "koppla" 2.) Om den du bjuder in redan har ett digitalt användarkonto hos oss, be denna se över så inte kontot har felaktigt inskrivna adressuppgifter eller föråldrade adressuppgifter. Exempelvis om man blivit sambos nyligen. Detta kontrolleras här i kundservice. Gå in på fliken "Mina sidor" - "Uppgifter" - "personligt".
Du loggar in i kundservice och väljer ”Mina sidor” och därefter fliken ”Personuppgifter” Där ändrar du dina uppgifter, glöm inte att spara!
Nej, som huvudregel räcker det en gång per enhet. Tips till dina inställningar: Tillåt alltid cookies. Stäng av privat surfläge.
Klicka här, använd sedan "Glöm mig". Logga in om du inte redan är inloggad. Bekräfta till sist kontots lösenord och att du vill bli raderad från samtliga av våra system.